Monday, September 27, 2010

Buat pertama kalinya
aku menaikan segala rasa
inginya entah kali yang keberapa

Cinta yang aku janji
itulah yang aku beri

Janji yang aku kata
itulah yang aku kota

Apa yang aku bawa
semua hanya untuknya

Tak terlintas dari bayangan mimpi
tak terdetik melintas dihati
tak jua terlindung di ruang sepi

Rupanya masih ada
jiwa sudi memberi
hati sudi menerima
indah maksud sebalik tutur dan lafaz
mudah kuterima
mudah jua aku membalasnya

Tidak hanya indah pada kata
tapi aku zahirkan dengan rupa
tidak hanya indah butir bicara
tapi aku penuhkan makna jiwa
tidak lagi kosong dalam dunia
moga akhirat jua kita bersama

Bersatulah
tak kumahu meremuk hatimu
bagai yang dulu selalu aku laku
bagai yang telah tersurat milikmu
mahu melangkah ke utara aku menuju
membuka ruang lebar bersamamu...

Reply to Abang Zul...

No comments:

Pelangi

maaf