Monday, September 27, 2010

BICARALAH

Bicaralah bulan
saat hatiku hiba di rantauan
tenangkan hati ku tuhan
saat diriku gundah keseorangan

temankan aku duhai malam
tika aku mahu kedamaian
dinginkan aku duhai embun
tika tubuhku terasa hangat
hangat yang kurasakan sangat
berbeza rasanya
beza yang sangat asing

duhai bintang
jelmalah engkau ini malam
bawalah sinarmu menemaniku
yang sering dilitupi sepi

berilah aku cahaya
biar sepi malam
terus kelam

mengalirlah engkau wahai air sungai
jangan berhenti di juram
di terjunan air tinggi melambai

mengalirlah engkau duhai kasih sayang
jangan berhenti memberi cinta
menghidupkan semula hati 
yang telah mati

bercahayalah engkau duhai bulan
jangan berhenti menerangi hati ini
agar aku terus hidup di dunia ini

HAdira Kifly
07102011 15:33 (final)

No comments:

Pelangi

maaf