Saturday, February 5, 2011

Aku terlalu CEMBURU !!!

aku cemburu pada kau wahai lelaki
aku cemburu pada kau duhai pujaanku
aku cemburu pada kau yang ku cinta

aku cemburu pada kau duhai yang bijaksana
aku cemburu pada kau yang petah berkata-kata
aku cemburu pada kau matang sebelum tiba waktunya
aku cemburu pada kau yang gagah di dunia



Ya, memang aku cemburu!!!
aku cemburu bila kau berjaya
aku cemburu bila kau tahu segala cerita
aku cemburu bila kau gah di persada dunia
aku cemburu bila kau tahu segala-galanya

sedang aku?
untuk mengolah secebis kata
bagai mencari permata di dasar lautan,
untuk aku mencari sepicis makna
bagai mengail gugusan bintang di langit,
hendak berbicara melontar rasa
tapi rasa sering menjerut jiwa,
hendak mencari penawar cinta
tapi tangan tak tercapai dek jarak pemisah kita...

Andai kau mengerti,
berilah ruang untukku 
memahami segala isi yang tersembunyi
bersama mengolah makna dari sebalik kata
bak yang terang mahupun dalam samar pekatnya alam
bak yang nyata mahupun yang tak terlihat di mata fikirku....

No comments:

Pelangi

maaf