Friday, November 19, 2010

Sepi, mungkin tidak.

Sunyi tanpa nada
sepi aku tanpa sebarang bicara
sepi aku seorang diri
tanpa ada dia di sisi

Ku pandang kanan
ku pandang kiri
tidak kelihatan bayang miliknya
aku ke anjung Syurga
aku mendongak ke langit Dunia
aku lihat Bintang
tinggi dia bersinar
aku senyum

Di manakah dia?
apa situasinya kini?
sibukkah dia?
jika aku menghubungi
adakah dia terganggu?

Aku tetap menghubungi
dia terlalu sibuk untukku
aku tersenyum
dia jujur
aku akur
dia gembira
aku bahagia

Sunyi lagi?
ya, masih sunyi
lalu aku hamparkan segala kasih
aku tebarkan segala rindu
aku paut dedahan cinta
yang aku sandarkan pada dia

Aku senyum.
Aku hilangkan sunyi ini
aku akur begini
aku bahagia di sini
bahagia ada dia
dari jauh menemani
bahagia ada dia
yang sentiasa setia.
Syukur...

was created on 18.11.2010 at 23:15

No comments:

Pelangi

maaf